FANDOM

Frakcja talii zależy od jej dowódcy. W danej talii można użyć tylko kart jednej frakcji oraz kart neutralnych.

W grze Gwint można wybrać jedną z pięciu frakcji: potężne Cesarstwo Nilfgaardu, dumnych mieszkańców wysp Skellige, przerażające Potwory, przebiegłych żołnierzy Królestw Północy lub atakujących z ukrycia Scoia'tael.[1]

Opis frakcji: Edytuj

Każda frakcja ma swoje wady i zalety.:

Królestwa Północy: Edytuj

Królestwa Północy specjalizują się przede wszystkim w kooperacji między kartami, bohaterach o silnych zdolnościach specjalnych a także w mocnych jednostkach oblężniczych. Wadą tali jest ogólnie dosyć niska siła większości kart.

Scoia'tael: Edytuj

Nieludzie są prawdopodobnie najbardziej wszechstronną talia ze wszystkich. Mają zarówno silne jednostki jak i też takie o bardzo przydatnych zdolnościach specjalnych. Mają także bardzo mocnych bohaterów, a dobrzy stratedzy na pewno zrobią właściwy użytek z dowódców nieludzi. Wadą tali jest jej pewna nieprzewidywalność, a także fakt że trudno znaleźć złoty środek między siłą krasnoludów a przebiegłością elfów.

Nilfgaard: Edytuj

Cesarstwo Nilfgaardu posiada w swych szeregach największą ilość jednostek szpiegowskich, ze wszystkich frakcji. Co więcej są to najlepsze jednostki szpiegujące ze wszystkich. Dodatkowo Nilfgaard jako jedyny może podglądać karty przeciwnika, dzięki temu trudno go czymś zaskoczyć. W połączeniu z silnymi kartami Cesarstwo jest bardzo groźną talią. Jej wadą jest jednak to że część jednostek szpiegujących ma dość dużą siłę, co może być dla niej zgubne. Dodatkowo, część kart posiada zdolność, której aktywacja wymaga ujawnienia sojuszniczej karty w ręce, przez co przeciwnicy też się dowiadują co gracz Nilfgaardu ma akurat w ręce.

Skellige: Edytuj

Talia Wyspiarzy jest bardzo urozmaiconą talią. Posiada silne jednostki, medyków i karty o bardzo niezwykłych zdolnościach. Dodatkowo jest to jedyna talia, która czerpie wiele korzyści gdy jej karty zostają jakoś osłabione. Niestety, i ta talia ma swoje wady. Po pierwsze: nie posiada ona praktycznie żadnych jednostek szpiegujących. Po drugie: wiele z kart Skellige ma skomplikowane działanie i wielu zwykłych graczy może się w tym po prostu pogubić.

Potwory: Edytuj

Talia Potworów jest niezwykłą talią. Jako jedyna talia czerpie faktyczne korzyści z efektów pogodowych. jako jedyna czerpie korzyści, gdy jej sojusznicza karta zostanie pochłonięta przez inną. Dodatkowo, jest to talia która z łatwością może sobie zapewnić przewagę liczebną na polu bitwy. Niestety, wiele kart z tej tali ma dosyć niską, lub nieimponującą siłę. Brak też jest w tej tali medyków, chociaż jako chyba jedyna talia czerpie korzyści z liczby trupów na cmentarzu.

Neutralni Potwory Skellige Nilfgaard Scoia'tael Królestwa Północy

Przypisy Edytuj

  1. Gwint: Wiedźmińska Gra Karciana – O grze